Desi, pe parcursul vietii, majoritatea dintre noi au vazut sau chiar au tinut in mana multe carti de vizita, putini probabil si-au pus intrebarea de ce ele sunt atat de diferite.
Aparent cartile de vizita sunt asemanatoare, pastrand dimensiunile standard: 9 x 5 cm, 8 x 4 cm sau 8,5 x 5,5 cm, (in Chişinău cărţile de vizită de obicei au dimensiunea 9 x 5 cm), după conţinut însă sunt diferite.
Dacă diferenţa de dimensiune a cărţilor de vizită apare de la ţară la ţară, atunci conţinutul acestora este stabilit în dependenţă de destinaţie.
Înainte de a începe elaborarea unei cărţi de vizită e necesar să determinaţi unde şi pentru ce va fi utilizată respectiva carte de vizită.
Ţineţi cont de clasificarea de mai jos atunci când elaboraţi machetul unei cărţi de vizită.
1. Carti de vizita personale
Misiunea lor este de a furniza informaţii cu caracter personal precum nume, prenume, telefon mobil şi adresa de e-mail. Pe acest tip de carte de vizită, de obicei se specifică funcţia.
Cartea de vizita din stanga, a fost elaborata pentru Neli Covas, director Neli Covas Permanent Make Up. S-a utilizat hartie touch cover cu serigrafie si lac UV.
Cartile de vizita personale pot fi pe diferite tipuri de hartie.
2. Carti de vizita promotionale
Aceste tipuri de carti de vizita au scop ca promovarea serviciilor sau produselor companiei. De regula sunt distribuite in cutiile postale, sau distribuite in strada/intersectii. Deseori sunt plasate in suporturi pentru carti de vizita in oficii, astfel incat clientii pot sa le ia.
Informatia pe aceste tipuri de carti de vizita recomandam sa includa: servicii, produse sau oferte active, ce include cat mai putina informatie dar strict la subiect, date de contact (telefon, adresa, email, web site).